Baby shower: Ιδέες για δώρα & για την οργάνωσή του
Λύνουμε βασικές απορίες και σας δίνουμε ιδέες και συμβουλές τόσο για την οργάνωση ενός baby shower party όσο και για τα δώρα που μπορείτε να πάτε ως καλεσμένοι.
Σας κάλεσαν σε ένα baby shower party και δεν γνωρίζετε ούτε τι είναι αυτό ούτε τι πρέπει να κάνετε; Θέλετε να διοργανώσετε ένα τέτοιο πάρτι, αλλά δεν ξέρετε πού να ξεκινήσετε;
Μην ανησυχείτε, αν συνεχίσετε να διαβάζετε, θα σας λυθούν όλες οι απορίες.
Ας το πιάσουμε από την αρχή. Το baby shower είναι ένα πάρτι που διοργανώνεται για να γιορταστεί η επερχόμενη έλευση μιας νέας ζωής στον κόσμο. Εξ ορισμού, λοιπόν, πραγματοποιείται πριν γεννηθεί το παιδί και, όπως κάθε εορταστικό πάρτι, περιλαμβάνει καλεσμένους και δώρα.
Μπορεί ως πρακτική, με αυτή τη μορφή, να είναι ξενόφερτη και μόλις τα τελευταία χρόνια να έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα, αλλά τα συνθετικά της συστατικά ούτε άγνωστα μας είναι ούτε ξένα προς την κουλτούρα μας.
Αντιθέτως, το να μετατρέπουμε τα πάντα σε αφορμή για γιορτή με φαγητό και ποτό μάς είναι εξαιρετικά οικείο - στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, το ποτό είναι συνήθως άνευ αλκοόλ και το φαγητό κινείται στη λογική του finger food.
Το να πηγαίνουμε, επίσης, φορτωμένοι με δώρα στο μαιευτήριο ή στο σπίτι των νέων γονιών μόλις νιώσουν έτοιμοι για επισκέψεις είναι το σύνηθες.
Για να μην πούμε ότι στην Αρχαία Ελλάδα υπήρχαν τα Αμφιδρόμια, μία τελετή επίσημου καλωσορίσματος του βρέφους και γενικού καθαρμού, που λάμβανε χώρα λίγες ημέρες μετά τη γέννηση και κατέληγε σε συμπόσιο και προσφορά δώρων από συγγενείς και φίλους.
Το baby shower μπορεί να μην έχει θρησκευτικό χαρακτήρα, να πραγματοποιείται πριν αντί μετά τη γέννα και να έχει το δικό του εθιμοτυπικό, αλλά στον πυρήνα του δεν αποτελεί και καμιά φοβερή πρωτοτυπία για τις ανθρώπινες κοινωνίες.
Έχει, ωστόσο, δύο πολύ θετικά χαρακτηριστικά:
1. Πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η μέλλουσα μητέρα βιώνει ένα κοκτέιλ συναισθημάτων, από την ανυπομονησία για την έλευση του παιδιού της έως όλη την αγωνία για την επερχόμενη στιγμή, όντας ταυτόχρονα σωματικά ικανή να παραστεί σε μία τέτοια γιορτή και να την απολαύσει. Είναι, λοιπόν, σπουδαία ευκαιρία για να συγκεντρωθούν οι αγαπημένοι της για να τη λούσουν με αγάπη, φροντίδα και ευχές.
2. Η προκαταβολική συγκέντρωση των δώρων βοηθά τους νέους γονείς να κάνουν καλύτερο προγραμματισμό των αναγκαίων αγορών και να μη χρειάζεται να διαχειριστούν ούτε το κουβάλημά τους από το μαιευτήριο ούτε την πιθανή αλλαγή κάποιων εξ αυτών ενώ ήδη παλεύουν να προσαρμοστούν στη νέα, απαιτητική καθημερινότητα στο σπίτι.
Πότε πραγματοποιείται το baby shower;
Εφόσον η μέλλουσα μητέρα είναι το κεντρικό πρόσωπο αυτής της εκδήλωσης, ο κατάλληλος χρόνος είναι αυτός που βολεύει την ίδια.
Πρακτικά, αυτός ορίζεται κάπου στον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης, καθώς έχουν εξανεμιστεί οι αρχικές αγωνίες της για την έκβαση της κύησης και ακόμα παραμένει αρκετά ευκίνητη και ευδιάθετη.
Επίσης, είναι καλή στιγμή ώστε να μείνει χρόνος, για να δρομολογήσουν οι γονείς τις τελευταίες αγορές για το δωμάτιο και τη φροντίδα του μωρού χωρίς άγχος ή πίεση.
Ποιος οργανώνει το baby shower party;
Συνήθως, ένα πολύ κοντινό και αγαπημένο πρόσωπο της μέλλουσας μαμάς. Μπορεί να είναι η νονά, μπορεί μια κολλητή της, μπορεί ακόμα και η αδερφή της ή η ξαδέρφη της με την οποία είναι σαν αδερφές.
Να πούμε κάτι εδώ, επειδή μπορεί να ξενίσει (και δικαίως ίσως) το γεγονός ότι έχουμε αναφέρει μόνο άτομα γένους θηλυκού.
Παραδοσιακά, τα baby showers είναι γυναικεία υπόθεση. Πρόκειται για το αντίστοιχο του bachelorette, απλώς για μέλλουσες μαμάδες και όχι για νύφες. Είναι μια ευκαιρία να μαζευτεί μια γυναικοπαρέα γύρω από το τιμώμενο πρόσωπο, να τσιμπολογήσει, να συζητήσει, να παίξει παιχνίδια και να διασκεδάσει.
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείονται άτομα άλλων φύλων είτε ως καλεσμένοι είτε ως διοργανωτές του πάρτι. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και πιο συχνά τα mixed baby showers όσον αφορά τους καλεσμένους.
Σε κάθε περίπτωση, το άτομο που αναλαμβάνει να το οργανώσει επωμίζεται και το κόστος του, αν και είθισται επίσης να ζητείται η συνδρομή 2-3 ακόμα κοντινών συγγενών ή φίλων, ώστε να μοιραστούν τόσο τα οργανωτικά όσο και τα οικονομικά βάρη.
Πώς οργανώνω ένα baby shower;
Υπάρχει πολύ σημαντικός λόγος για τον οποίο το άτομο που αναλαμβάνει τη διοργάνωση του πάρτι χρειάζεται να έχει καλή και στενή σχέση με τη μέλλουσα μητέρα.
Θα σας δώσω ένα προσωπικό παράδειγμα. Έχω δύο κολλητές. Ας πούμε πως ετοιμάζονται και οι δύο να φέρουν στον κόσμο κοριτσάκια και εγώ αναλαμβάνω να οργανώσω το baby shower και για τις δύο.
Η μία θα μου έκοβε την καλημέρα αν η διακόσμηση δεν έφερνε σε ροζ πανδαισία. Η άλλη θα μου την έκοβε αν έβλεπε έστω και ένα ροζ λουλουδάκι.
Εντάξει, υπερβάλλω όσον αφορά την καλημέρα, αλλά το νόημα το πιάνετε: η κολλητή μας ή η αδερφή μας ξέρει τα γούστα, τις απόψεις και τις πεποιθήσεις μας.
Ξέρει ποια συνάδελφο εκτιμάμε και ποια δεν αντέχουμε ούτε δευτερόλεπτο, με ποια ξαδέρφη έχουμε τσακωθεί και ποια φίλη δεν έχουμε δει εδώ και δυο χρόνια, αλλά την αγαπάμε και μας λείπει.
Ξέρει, επίσης, με ποιο τρόφιμο αναπτύξαμε σχέση μίσους ή σχέση αγάπης κατά την εγκυμοσύνη, ώστε να φροντίσει να απέχει ή να παρίσταται στον μπουφέ αντίστοιχα.
Όλη αυτή η γνώση είναι κομβική για τη διοργάνωση ενός επιτυχημένου baby shower, που θα το ευχαριστηθούν και οι καλεσμένοι και το τιμώμενο πρόσωπο.
Αν, λοιπόν, είστε εσείς που ετοιμάζεστε να οργανώσετε ένα baby shower, συγχαρητήρια. Αυτό σημαίνει πως έχετε μία φίλη στη ζωή σας που την αγαπάτε και σας αγαπάει πολύ, που συνεννοείστε και πορεύεστε μαζί - και αυτό είναι πολύτιμο.
Πάμε τώρα να δούμε τι χρειάζεται να κάνετε, οργανώνοντάς το σε βήματα.
Βήμα 1ο: Επιλογή καλεσμένων
Όλα ξεκινούν από την επιλογή καλεσμένων, καθώς ο αριθμός τους, σε συνδυασμό με το διαθέσιμο budget, θα καθορίσει όλες τις υπόλοιπες λεπτομέρειες του πάρτι.
Αν το πάρτι δεν είναι έκπληξη, μπορείτε να συνεννοηθείτε με τη μέλλουσα μητέρα για τους ανθρώπους που θα ήθελε γύρω της. Αν είναι έκπληξη, τότε καλείστε να αξιοποιήσετε τη γνώση που λέγαμε νωρίτερα, για να οργανώσετε ένα πάρτι που θα είναι του γούστου της (γυναικοπαρέα, mixed, με ή χωρίς παιδιά).
Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος αριθμός καλεσμένων σε ένα baby shower (μπορεί να είναι 5, μπορεί να είναι και 50). Θα είναι, όμως, σίγουρα λάθος αν ξεχάσετε κάποιο από τα μέλη της στενής οικογένειας ή μία από τις καλές της φίλες ή αν καλέσετε τη μία αγαπημένη συνάδελφο και παραλείψετε την άλλη.
Σας παραπέμπουμε στο επεισόδιο 20 της 8ης σεζόν των «Friends». Ναι, ήταν εκείνο με το baby shower της Ρέιτσελ που διοργάνωσαν η Μόνικα και η Φοίβη. Ναι, ήταν επίσης εκείνο που κάλεσαν τη μητέρα της Ρέιτσελ μόλις την τελευταία στιγμή, γιατί… την ξέχασαν.
Δεν θέλετε να βρεθείτε στη θέση τους, ειδικά της Μόνικα, έτσι δεν είναι;
Βήμα 2ο: Επιλογή ημερομηνίας και τόπου
Υπό την προϋπόθεση και πάλι ότι δεν είναι έκπληξη το πάρτι, ρωτάτε το τιμώμενο πρόσωπο για την επιθυμητή ημερομηνία.
Τα baby showers πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες Σαββάτου ή Κυριακής. Αυτό, αφενός για να μην υπάρχουν επαγγελματικές υποχρεώσεις και, αφετέρου, για να είναι πιο εύκολο να κρατήσει κάποιος το παιδί ή τα παιδιά των καλεσμένων, αν το πάρτι είναι αποκλειστικά για ενηλίκους.
Έχοντας μία ιδέα για τον αριθμό των καλεσμένων και γνωρίζοντας την επιθυμητή ημερομηνία, προχωράτε στην επόμενη κομβική επιλογή: πού θα γίνει το πάρτι;
Μπορεί να φιλοξενηθεί στο σπίτι κάποιας εκ των συνδιοργανωτριών, είτε σε εσωτερικό χώρο είτε σε εξωτερικό (βεράντα ή κήπο), καιρού επιτρέποντος;
Αν ναι, αυτή είναι η καλύτερη και πιο οικονομική επιλογή, γιατί σας επιτρέπει να ρυθμίσετε τα της διακόσμησης και του φαγητού με μεγαλύτερη ευκολία. Επίσης, κάνει το πάρτι πιο ζεστό και cozy και τις συνθήκες πιο ελεγχόμενες (απώλεια θορύβου ή εξωτερικών παρεμβάσεων).
Αν όχι, αναζητάτε με βάση το budget σας κάποιον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο σε καφετέρια ή σε εστιατόριο ή μία αίθουσα που να μπορεί να σας φιλοξενήσει.
Βήμα 3ο: Στέλνετε τις προσκλήσεις
Έχετε πάντα την επιλογή να αγοράσετε προσκλητήρια για baby shower και να τα αποστείλετε με το ταχυδρομείο ή να φροντίσετε να παραδοθούν χέρι με χέρι στους καλεσμένους.
Αυτό, ωστόσο, σημαίνει ένα κόστος παραπάνω και ότι θα πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον τον χρόνο παράδοσης, άρα να ξεκινήσετε ακόμα νωρίτερα τη διαδικασία. Θα πρέπει, επίσης, να γίνουν περισσότερες συνεννοήσεις για τη συγκέντρωση των ταχυδρομικών διευθύνσεων ή τον συντονισμό τού ποιος θα παραδώσει προσκλητήρια σε ποιους.
Από την άλλη, τα ηλεκτρονικά προσκλητήρια μάς έχουν λύσει πλέον τα χέρια - και είναι και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο θα βρείτε πολλές επιλογές, ακόμα και για δωρεάν προσκλητήρια για baby shower (συν του ότι η συγκέντρωση ηλεκτρονικών διευθύνσεων είναι πιο εύκολη και λιγότερο χρονοβόρα).
Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε όλοι οι καλεσμένοι να έχουν λάβει τις προσκλήσεις έναν μήνα νωρίτερα και ζητήστε να σας απαντήσουν αν θα παραστούν. Βεβαίως, περίπου δύο εβδομάδες πριν από το πάρτι εσείς θα κάνετε και ένα follow up, για να φιξάρετε τον τελικό αριθμό των καλεσμένων.
Tip: Μην αμελήσετε να διευκρινίσετε στις προσκλήσεις το είδος του baby shower που διοργανώνετε. Είναι για γυναίκες μόνο; Mixed; Με παιδιά ή χωρίς; Μήπως το κριτήριο είναι η ηλικία τους, δηλαδή μία επίσης νέα μαμά θα μπορούσε να έρθει με το μωρό της, αλλά, αν τα παιδιά είναι μεγαλύτερα, καλύτερα να μείνουν στο σπίτι, προκειμένου αφενός να μην κουραστούν ή βαρεθούν τα ίδια και αφετέρου να μη διασπάται η προσοχή της μαμάς τους;
Βήμα 4ο: Η διακόσμηση του χώρου
Άλλοι επιλέγουν να υιοθετήσουν κάποιο θέμα για τη διακόσμηση του χώρου, άλλοι απλώς να τον στολίσουν με κάποια γιορτινά διακοσμητικά. Κι εδώ, η γνώση τού τι αρέσει στη μέλλουσα μαμά, σε συνδυασμό με τη φαντασία και το budget σας, θα καθορίσει ποιον δρόμο θα ακολουθήσετε.
Θα υιοθετήσετε μία συγκεκριμένη χρωματική παλέτα; Θα εμπνευστείτε από την άνοιξη με ένα φλοράλ θέμα και αντίστοιχα διακοσμητικά; Από τον ουρανό, ντύνοντας τον χώρο με συννεφάκια, φεγγαράκια και ουράνια τόξα; Από το ζωικό βασίλειο, μοιράζοντας εδώ κι εκεί λούτρινα ελεφαντάκια, καμηλοπαρδάλεις και αρκουδάκια; Από την αγάπη τής μαμάς για το Παρίσι, δημιουργώντας ένα σικ περιβάλλον με λευκά τραπεζομάντηλα και βαζάκια με λουλούδια;
Τα αντικείμενα και τα αξεσουάρ που μπορείτε να προμηθευτείτε για να υποστηρίξουν αυτό που οραματίζεστε είναι πολλά. Ανάμεσα σε αυτά:
• Μπαλόνια, τα οποία μπορείτε να βρείτε σε ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων
• Γιρλάντες, από τις πιο απλές μέχρι τις πιο εντυπωσιακές
• Τραπεζομάντηλα και runners
• Διακοσμητικά τραπεζιού και τοίχου σε διάφορα σχέδια
• Χάρτινες βεντάλιες
• Toppers για να διακοσμήσετε τα cupcakes
• Χάρτινα πιάτα και ποτήρια με μηνύματα «It’s a boy», «It’s a girl» ή «Hello baby»
• Βάσεις για τούρτες
• Απαστράπτουσες διακοσμητικές κουρτίνες
• Κονφετί
• Παιχνιδιάρικες χαρτοπετσέτες σε διάφορα σχήματα (π.χ., αστέρι ή βρεφικό φορμάκι)
• Κουτιά ή κορνίζες ευχών
• Λούτρινα και διακοσμητικά μαξιλάρια
• Χάρτινα σακουλάκια με διάφορα σχέδια για να βάλετε μέσα ζαχαρωτά ή άλλα γλυκά κεράσματα
Δεν χρειάζεται να στολίσετε όλο το σπίτι, ούτε καν όλο το σαλόνι (όχι ότι δεν μπορείτε, φυσικά, άμα το θέλετε!). Αυτό που σίγουρα χρειάζεται είναι να δημιουργήσετε μια όμορφη «γωνιά» με τον στολισμένο μπουφέ και όποια άλλα διακοσμητικά στοιχεία επιθυμείτε γύρω του.
Αν ο χώρος σας το επιτρέπει, στολίζετε και ένα δεύτερο τραπέζι που θα προορίζεται για τα δώρα και για το ευχολόγιο (κουτί, κορνίζα ή βιβλίο ευχών). Από εκεί και πέρα, είναι στη διακριτική σας ευχέρεια το αν θα βάλετε επιπλέον πινελιές στον χώρο.
Βήμα 5ο: Το μενού
Ένα μενού κατάλληλο για baby shower πάρτι μοιάζει περισσότερο σε εκείνο ενός afternoon tea παρά στα πλουσιοπάροχα τραπέζια που έστηναν οι γονείς μας ή οι γιαγιάδες μας στις γιορτές.
Κινηθείτε στη λογική του finger food, φροντίζοντας να υπάρχει ποικιλία αλμυρών και γλυκών εδεσμάτων στον μπουφέ, είτε τα ετοιμάσετε μόνες σας ή αναθέσετε σε κάθε καλεσμένη να φέρει και από κάτι είτε τα παραγγείλετε έτοιμα από catering.
Για τα αλμυρά, μπορείτε να επιλέξετε σαντουιτσάκια, πιτάκια, καναπεδάκια, πλατό τυριών ή και αλλαντικών, μπαστουνάκια λαχανικών με κάποιο δροσερό ντιπ, μίνι σουβλάκια κοτόπουλου, κεφτεδάκια.
Cupcakes και muffins, τρουφάκια, ατομικά γλυκά σε ποτηράκια, μηλοπιτάκια, μακαρόν, σοκολατένια γλειφιτζούρια και μια φρουτοσαλάτα, από την άλλη, μπορούν να έχουν θέση στη γλυκιά μεριά του μπουφέ.
Όλα αυτά, βεβαίως, θα πλαισιώνουν τον πρωταγωνιστή: μία τούρτα, την οποία θα παραγγείλετε ειδικά για την περίσταση (μεγάλη πέραση έχουν οι περίτεχνες τούρτες με διακόσμηση από ζαχαρόπαστα).
Όσο για τα ροφήματα και τα ποτά, συνηθίζεται να μην υπάρχει αλκοόλ, αλλά να υπάρχουν καφές, τσάι, χυμοί, σπιτικές λεμονάδες και mocktails.
Αν η μέλλουσα μαμά δεν έχει πρόβλημα να πίνουν οι φίλες της αλκοόλ και εκείνη να μην πίνει, τότε μπορείτε να προσφέρετε και κάποιες επιλογές κρασιού - αποφύγετε, ωστόσο, τα βαριά αλκοολούχα ποτά.
Βήμα 6ο: Οργανώστε παιχνίδια και δραστηριότητες
Έχοντας πάντα το τιμώμενο πρόσωπο στο μυαλό, τις αντοχές και τις ανάγκες του, τα baby showers συνήθως δεν υπερβαίνουν σε διάρκεια τις 3 ώρες.
Αυτός θεωρείται ένας καλός χρόνος ώστε να προλάβει η μέλλουσα μαμά να κάνει ένα βασικό catch up με τους καλεσμένους, να απολαύσουν όλοι τα φαγώσιμα και τα ροφήματα και να εισπράξει η έγκυος ευχές και αγάπη καθώς ανοίγει τα δώρα, χωρίς να κουραστεί υπέρ το δέον.
Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη ότι μπορεί να μη γνωρίζονται όλες οι καλεσμένες μεταξύ τους, οι οικοδέσποινες συνήθως προγραμματίζουν κάποιες κοινές δραστηριότητες ή παιχνίδια, ώστε να εξαλείψουν τυχόν αμηχανίες ή άγχος και φυσικά να στρέψουν τους προβολείς στην πρωταγωνίστρια της ημέρας.
Εφόσον έχετε αναλάβει εσείς αυτόν τον ρόλο, ιδού κάποιες ιδέες που μπορείτε να υλοποιήσετε:
• Αγοράστε λευκά φορμάκια και μαρκαδόρους για ύφασμα και φτιάξτε η καθεμία από ένα μοναδικό φορμάκι για το νεογέννητο, βάζοντας όλη την αγάπη και τη φαντασία σας.
• Παίξτε «βάζω πάνα σε μπαλόνι». Όσοι παίξουν, θα κληθούν να βάλουν πάνα σε ένα φουσκωμένο μπαλόνι. Μόνο που μιλάμε για υφασμάτινη πάνα, η οποία θα πιαστεί με παραμάνες. Α ναι, και όλο αυτό θα γίνει με τα μάτια κλειστά. Πόσοι/πόσες θα τα καταφέρουν χωρίς να σπάσουν το μπαλόνι τους;
• Αν κάποια από τις φίλες έχει φωτογραφική μηχανή polaroid, ζητήστε να τη φέρει και εσείς κρεμάστε κάπου ένα σχοινί με μανταλάκια. Κάθε καλεσμένη/καλεσμένος θα βγάλει φωτογραφία με τη μέλλουσα μαμά και θα την κρεμάσει εκεί (αυτό θα δώσει και προσωπικό τόνο στην όλη διακόσμηση).
• Ώρα να μαντέψουμε! Πολλά πιθανά «παιχνίδια» εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία. Κάποια ενδεικτικά:
1. Δώστε κορδόνι και ψαλίδι στους καλεσμένους, ζητώντας να κόψουν ένα κομμάτι ίσο με τη διάμετρο που φαντάζονται ότι έχει η κοιλιά της μαμάς και δείτε ποιος έπεσε πιο κοντά.
2. Μοιράστε τους χαρτιά και στυλό. Ζητήστε να απαντήσουν στις ερωτήσεις που θα θέσετε, για να δείτε ποιος ξέρει τη μαμά καλύτερα (ή ποιος έχει, απλώς, την καλύτερη μνήμη). Οι ερωτήσεις μπορούν να κυμαίνονται από το αγαπημένο της χρώμα ή φαγητό, πού έκανε διακοπές κάθε καλοκαίρι ως παιδί και ποιος προορισμός είναι πρώτος στη bucket list της έως το εφηβικό της celebrity crush και το πού γνώρισε τον μέλλοντα μπαμπά (προσέξτε μόνο να μην είναι αδιάκριτες οι ερωτήσεις ή να μην αποκαλύπτουν πληροφορίες που η ίδια δεν θα ήθελε να τις γνωρίζουν όλοι).
3. Κάθε καλεσμένη καταγράφει στο χαρτί τα δώρα (φορμάκια, θήλαστρο, μαξιλάρι θηλασμού, σεντόνια για την κούνια κ.ο.κ.) που πιστεύει ότι θα έχει λάβει σήμερα η μαμά (όλες τον ίδιο αριθμό δώρων). Καθώς μετά εκείνη θα τα ανοίγει, θα σημειώνετε πόσα έχετε πετύχει. Νικήτρια θα είναι εκείνη που μάντεψε σωστά τα περισσότερα.
• Μοιραστείτε όλοι από μία αγαπημένη ανάμνησή σας (τρυφερή ή αστεία) με το τιμώμενο πρόσωπο, μια ιστορία που είναι ενδεικτική της σχέσης σας με τη μέλλουσα μαμά.
Βήμα 7ο: Δωράκια για τους καλεσμένους
Όπως στα βαφτίσια ευχαριστούμε όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους, προσφέροντας μετά το μυστήριο μπομπονιέρες και γλυκάκια, έτσι και στα baby showers είθισται να δίνουμε στους καλεσμένους αναμνηστικά δωράκια κατά την αναχώρησή τους. Ως οικοδέσποινα, λοιπόν, θα πρέπει να έχετε φροντίσει και για αυτά.
Τι θα μπορούσε να είναι το αναμνηστικό δωράκι; Από ένα όμορφο κουτί με μακαρόν ή τρουφάκια και συσκευασμένα μπισκότα με θέμα βρεφικό (π.χ., σε σχήμα μπιμπερό ή πιπίλας) ή αντίστοιχο της διακόσμησης που επιλέξατε (π.χ., ζωάκια ή αστεράκια) έως αρωματικά κεριά, handmade βαζάκια με μείγματα μπαχαρικών και μικρά γλαστράκια με μυρωδικά.
Απλώς, κρεμάστε ένα ευχαριστήριο καρτελάκι σε ό,τι αγοράσετε ή σε ό,τι φτιάξετε με τα χεράκια σας, αναγράφοντας την περίσταση και την ημερομηνία.
Να σας δώσουμε και άλλη μία ιδέα; Θυμάστε τις polaroid φωτογραφίες που λέγαμε νωρίτερα;
Μπορείτε να έχετε προμηθευτεί μικρές κορνίζες και, κάθε που κάποια καλεσμένη ετοιμάζεται να αναχωρήσει, να ξεκρεμάτε τη φωτογραφία, να σημειώνετε πάνω την ημερομηνία, να τη βάζετε στην κορνίζα και να της τη δίνετε ως αναμνηστικό δώρο.
Απλώς, σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να έχετε φροντίσει να βγάλετε και ψηφιακές φωτογραφίες για τη μαμά, γιατί σίγουρα και εκείνη θα θέλει να έχει απαθανατισμένες αυτές τις αγαπησιάρικες στιγμές!
Με κάλεσαν σε baby shower πάρτι. Τι χρειάζεται να κάνω;
Όπως υπάρχουν εθιμοτυπικοί κανόνες για την οργάνωση ενός baby shower, το ίδιο ισχύει και για το τι αναμένεται από τους καλεσμένους.
1. Ενημερώστε για την παρουσία σας
Το πρώτο που χρειάζεται να κάνετε είναι να απαντήσετε εγκαίρως αν θα μπορέσετε να παρευρεθείτε. Αν στο μεταξύ προκύψει κάτι έκτακτο και δεν προβλέπεται να τα καταφέρετε, ειδοποιήστε το άτομο που διοργανώνει το baby shower αντί απλώς να μην εμφανιστείτε.
2. Σεβαστείτε το είδος του πάρτι
Θεωρητικά, η πρόσκληση θα αναφέρει αν το πάρτι είναι μόνο για γυναίκες, για ενήλικες κάθε φύλου ή αν τα παιδιά είναι επίσης καλοδεχούμενα.
Μην παρεξηγηθείτε αν ο σύντροφός σας ή τα παιδιά σας δεν είναι προσκεκλημένα. Δεν πρόκειται για μία γενικευμένη συνθήκη που αποκλείει την οικογένειά σας από εορτασμούς, αλλά για μια ειδική περίσταση, που στόχος της είναι η αμέριστη προσοχή των καλεσμένων να στρέφεται στη μέλλουσα μητέρα και στη μεταξύ τους σχέση.
Αν, φυσικά, δεν σας το επιτρέπουν οι συνθήκες (π.χ., δεν έχετε κάπου να αφήσετε τα παιδιά), είναι θεμιτό και από τη δική σας μεριά να ενημερώσετε ότι δεν θα μπορέσετε να παραστείτε.
Στην περίπτωση που η πρόσκληση δεν αναφέρει το είδος του baby shower, θα πρόκειται λογικά περί αμέλειας. Ζητήστε από το άτομο που το διοργανώνει διευκρινίσεις, αντί να υποθέσετε πως όλα τα μέλη της οικογένειάς σας είναι ή δεν είναι καλεσμένα.
3. Πηγαίνετε παρέα με το δώρο σας
Τη μεγαλύτερη χαρά θα την πάρει η μέλλουσα μαμά από την παρουσία σας, την αγκαλιά σας και την αγάπη σας. Από τις όμορφες στιγμές που θα περάσετε μαζί εκείνο το απόγευμα. Αυτό είναι γεγονός.
Παρ’ όλα αυτά, είναι και μια ευκαιρία εμείς οι καλεσμένες να δείξουμε έμπρακτα την αγάπη και το νοιάξιμό μας, προσφέροντας ένα δώρο που θα βοηθήσει και θα στηρίξει τους μέλλοντες γονείς στο νέο κεφάλαιο που ετοιμάζεται να ξεκινήσει στη ζωή τους.
Παρακάτω, θα βρείτε ιδέες και προτάσεις για δώρα κατάλληλα για την περίσταση!
4. Μην ξεχνάτε τον λόγο για τον οποίο γίνεται το πάρτι
Μπορεί να μην είναι του γούστου σας τα παιχνίδια και οι δραστηριότητες που θα έχει προγραμματίσει η διοργανώτρια. Ή να προτιμάτε να καθίσετε σε μια γωνιά και να συνομιλήσετε αποκλειστικά με μια φίλη ή γνωστή που είχατε καιρό να δείτε και τη συναντήσετε εκεί.
Ωστόσο, αυτές οι λίγες ώρες της διάρκειας του baby shower είναι εκ προοιμίου αφιερωμένες στη μέλλουσα μαμά και στο να νιώσει εκείνη όμορφα και ευχάριστα, έχοντάς σας κοντά της και λαμβάνοντας την υποστήριξή σας.
Η καλή σας διάθεση, η συμμετοχή στις δραστηριότητες, τα ενθαρρυντικά σχόλια και η αποχή από υποδείξεις ή επικρίσεις είναι, λοιπόν, σημαντικά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος του πάρτι.
5. Προσοχή στο αλκοόλ
Αν υπάρχουν αλκοολούχες επιλογές στον μπουφέ, είναι καλό να δείξετε μία σύνεση στην κατανάλωσή τους.
Η μέθη μπορεί πολύ εύκολα να μετατρέψει μια ευχάριστη συνύπαρξη σε μια άβολη και δυσάρεστη συνθήκη τόσο για εσάς όσο και για τους υπόλοιπους καλεσμένους.
Κατάλληλο δώρο για baby shower πάρτι
Πολλές είναι οι επιλογές σας και, κυρίως, για όλες τις οικονομικές δυνατότητες! Σε γενικές γραμμές, κάθε βρεφικό προϊόν μπορεί να αποτελέσει δώρο για baby shower, μόνο του ή σε συνδυασμό με άλλα.
Το θέμα είναι τι έχουν ήδη προμηθευτεί οι νέοι γονείς και τι τους λείπει για τη φροντίδα του μωρού τους - όχι μόνο κατά τον πρώτο καιρό, αλλά και αργότερα. Τι θα τους ήταν χρήσιμο; Μήπως κάποιες κατηγορίες δώρων έχουν ήδη καλυφθεί από άλλους καλεσμένους;
Φυσικά, μάντης δεν είστε για να τα γνωρίζετε όλα αυτά. Και ούτε η αγορά ενός δώρου χρειάζεται να γίνει πηγή άγχους για εσάς.
Μπορείτε, ωστόσο, να μιλήσετε με τους μέλλοντες γονείς -ή με τη διοργανώτρια του πάρτι, αν πρόκειται για έκπληξη- και να αντλήσετε πληροφορίες τόσο για τα είδη που έχουν ή ήδη ξέρουν ότι θα λάβουν όσο και για τα είδη που θέλουν.
Λαμβάνοντας αυτά τα δεδομένα υπόψη, σε συνδυασμό με το budget σας, θα μπορέσετε να κάνετε μία επιλογή που δεν θα είναι απλώς κατάλληλη, αλλά και χρήσιμη, χωρίς να χρειαστούν να προβούν σε αλλαγή (κάτι που εκ των πραγμάτων θα συμβεί αν βρεθούν, π.χ., με δύο θήλαστρα στα χέρια).
Σε κάθε περίπτωση ωστόσο -και δη αν δεν έχετε τη δυνατότητα να βολιδοσκοπήσετε την κατάσταση- ακολουθούν ιδέες και προτάσεις που θα σας βγάλουν από τον προβληματισμό για το κατάλληλο δώρο.
Τα χωρίζουμε, δε, σε τρεις κατηγορίες: στα δώρα που απευθύνονται στη μέλλουσα μητέρα, σε εκείνα που θα συνδράμουν τους νέους γονείς στη φροντίδα του παιδιού τους και σε εκείνα που απευθύνονται στο ίδιο το παιδί.
Εστιάζοντας στη μαμά
Θα μπορούσατε να της πάρετε ένα μουσικό μενταγιόν εγκυμοσύνης για τους τελευταίους μήνες της κύησης. Αφενός, είναι ένα όμορφο κόσμημα και, αφετέρου, οι ανεπαίσθητοι ήχοι που παράγονται από το εσωτερικό του όταν εκείνη κινείται είναι χαλαρωτικοί τόσο για το έμβρυο όσο και για την ίδια.
Μια άλλη καλή ιδέα είναι να της κάνετε δώρο ένα καλαίσθητο και άνετο σετ νυχτικού-ρόμπας εγκυμοσύνης, το οποίο θα μπορεί να πάρει μαζί της σε λίγο καιρό στο μαιευτήριο.
Πολύ χρήσιμο δώρο είναι και ένα μαξιλάρι θηλασμού, που θα τη βοηθά, όταν έρθει η ώρα, στη σωστή τοποθέτηση του μωρού για τον θηλασμό. Μάλιστα, πολλά εξ αυτών είναι κατάλληλα και για την περίοδο της εγκυμοσύνης, προσφέροντας υποστήριξη στην έγκυο για να κοιμάται πιο βολικά και πιο άνετα.
Δεδομένου ότι ο θηλασμός είναι στο επίκεντρο της καθημερινότητας των περισσοτέρων νέων μαμάδων τον πρώτο καιρό, ένα σουτιέν θηλασμού είναι επίσης πολύτιμο. Μπορεί να είναι άνετο και ταυτόχρονα όμορφο, όπως αυτό της Carriwell, ώστε να νιώθει κι εκείνη όμορφη; Ακόμα καλύτερα!
Ενώ δεν είναι ακριβώς δώρο για τη μαμά, θα εντάξουμε εδώ και τις κορνίζες με αποτυπώματα μωρού, γιατί θα χαρεί πολύ (όπως και ο μπαμπάς) τη δυνατότητα να κρατήσει για πάντα το αποτύπωμα του μικρού χεριού ή της πατουσίτσας του μωρού της.
Εστιάζοντας στη φροντίδα του παιδιού
Κάποια είδη, όπως τα καρότσια, οι κούνιες ή τα καθίσματα αυτοκινήτου, είναι μεν απαραίτητα για τους γονείς, αλλά συγκαταλέγονται στα ακριβότερα βρεφικά είδη. Επιπλέον, οι γονείς θέλουν συνήθως να τα επιλέγουν οι ίδιοι, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους ή στις προδιαγραφές του χώρου και του αυτοκινήτου τους.
Αν είστε η γιαγιά και έχετε την οικονομική δυνατότητα, μπορείτε να συνεννοηθείτε με τους μέλλοντες γονείς και να τους κάνετε εσείς κάποιο από αυτά δώρο στο baby shower. Το ίδιο, βέβαια, μπορείτε να κάνετε και 3-4 φίλες, φτιάχνοντας μαζί ένα κοινό budget.
Εδώ, ωστόσο, θα σας δώσουμε ιδέες για πιο οικονομικά δώρα που μπορείτε να πάτε σε ένα baby shower:
• Μία τσάντα αλλαγής. Οι νέοι γονείς, σύντομα, δεν θα πηγαίνουν πουθενά χωρίς αυτή, καθώς θα πρέπει να έχουν μαζί τους πάντα όλα τα απαραίτητα είδη για το μωρό τους.
• Δεν είναι επιλογή το καρότσι ως δώρο; Είναι, όμως, ένας μάρσιπος!
• Μήπως θα είστε εσείς που θα πάτε στο baby shower το θήλαστρο; Ή μήπως προτιμάτε έναν αποστειρωτή ή έναν θερμαντήρα μπιμπερό; Μπορείτε, εναλλακτικά, να φροντίσετε για κάτι που θα χρειαστούν οι γονείς κάποιους μήνες αργότερα: ένα καρεκλάκι φαγητού.
• Αφήνοντας τα του φαγητού για το μπάνιο, ένα σετ από πετσέτα-μπουρνούζι, μία αλλαξιέρα ή ένα βρεφικό μπανάκι είναι επίσης κατάλληλα δώρα.
• Μπορείτε, επίσης, να φτιάξετε ένα καλάθι δώρου με διάφορα είδη. Τι θα μπορούσατε να βάλετε μέσα; Ένα μπιμπερό, ένα σετ στυλάτες πιπίλες, 2-3 σαλιάρες και 1-2 μασητικά. Θέλετε άλλη επιλογή προϊόντων; Κινηθείτε στα της υγιεινής, με ένα θερμόμετρο μπάνιου, ένα σφουγγάρι, ένα ψαλιδάκι ασφαλείας, μία βρεφική βούρτσα και ένα σαμπουάν. Παρεμπιπτόντως, υπάρχουν και πλήρη σετ βρεφικής περιποίησης που μπορούν να αποτελέσουν ένα ωραίο δώρο, όπως αυτά της Philips Avent και της Tommee Tippee.
• Υπάρχουν, τέλος, τρία είδη που θα τα βρείτε σε μεγάλο εύρος τιμών, καθοριζόμενο από τις προδιαγραφές, την καινοτομία τους, τις δυνατότητές και το design τους. Αυτά είναι τα ρηλάξ, οι ενδοεπικοινωνίες μωρού και τα παρκοκρέβατα. Αν βρείτε κάποιο εντός των οικονομικών σας δυνατοτήτων, σίγουρα θα ήταν ένα πολύ καλό δώρο.
Εστιάζοντας στο παιδί
Κι ερχόμαστε στο ίδιο το παιδί, που θα χρειαστεί σίγουρα φορμάκια, οπότε εσείς μπορείτε να του κάνετε κάποια εξ αυτών δώρο. Ή, ίσως, έναν υπνόσακο, για να παραμένει ζεστό και ασφαλές κατά τη διάρκεια του ύπνου.
Φυσικά, τα είδη προίκας μωρού, όπως σεντόνια, κουβέρτα ή πάπλωμα για την κούνια, πάνες αγκαλιάς, πανάκια παρηγοριάς ή μια βρεφική φωλιά, είναι επίσης ό,τι πρέπει για δώρο σε baby shower.
Άλλη καλή ιδέα είναι μία συσκευή λευκών ήχων, που θα βοηθά το μωρό να κοιμηθεί (αυτό, μεταξύ μας, είναι και δώρο για τους γονείς, για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν και εκείνοι λίγο ύπνο).
Ξέρετε τι άλλο θα λατρέψει το παιδί και μαζί οι γονείς του; Ένα κέντρο δραστηριοτήτων (γνωστό, επίσης, ως χαλάκι δραστηριοτήτων ή ως παιδικό γυμναστήριο), όπως για παράδειγμα αυτό της Tiny Love, ή ένα μουσικό παιχνίδι καροτσιού, όπως αυτό της Taf Toys, που θα προσφέρει απασχόληση και ψυχαγωγία στο μωρό κατά την ώρα της βόλτας.
Βρείτε το ιδανικό δώρο για baby shower στο irokids!
Η ποικιλία των ειδών που διαθέτουμε θα ικανοποιήσει την ανάγκη σας να κάνετε ένα όμορφο και χρήσιμο δώρο στο τιμώμενο πρόσωπο του baby shower, είτε είναι η κόρη ή η αδελφή σας, είτε η φίλη ή η συνάδελφός σας.
Οι επιλογές μας είναι ποιοτικές και προσεγμένες και, όπως πάντα, φροντίζουμε να καλύπτουν κάθε οικονομική δυνατότητα.
Παραμένοντας στη διάθεσή σας για να σας βοηθήσουμε σε ό,τι σχετικό χρειαστείτε, σας ευχόμαστε να περάσετε υπέροχα στο baby shower και να θυμάστε για πάντα αυτές τις πολύτιμες στιγμές με την αγαπημένη σας μέλλουσα μαμά!